Heb jij het al onder de duim?

Zandlaan
Week van de mediawijsheid Week van de mediawijsheid

Van 16 tot en met 23 november vindt de Week van de Mediawijsheid 2018 plaats. Het thema luidt: ‘Heb jij het onder de duim?’. Met een click, scroll of swipe verschaft de duim ons toegang tot een wereld aan informatie en mogelijkheden. Maar de ene duim is de andere niet en lang niet iedereen is er even handig mee. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van je bankzaken, het zoeken of delen van informatie, het vinden van een baan of het regelen van je privacyinstellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben.

Tijdens de komende Week van de Mediawijsheid richten de organisatoren zich op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Ze onderzoeken waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen en stellen jong en oud de vraag: ‘Heb jij het onder de duim?’.

De Week van de Mediawijsheid is een initiatief van mediawijzer.net om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. De campagneweek wordt elk jaar georganiseerd en dit jaar is alweer de negende editie. Ook onze school doet mee door extra aandacht tijdens de lessen die daarvoor in aanmerking komen. Klik hier voor meer informatie en stel jezelf af en toe de vraag: 'Heb ik het nog onder de duim?' 

logo%20week%20van%20de%20mediawijsheid.jpg

 

Deze pagina delen